Wednesday, November 5, 2014

ما کثافتی به نام امر به معروف و نهی از منکر را از بیخ وبن قبول نداریم



پس از حادثه ی اسید پاشی اوباش حزب الله به دختران ایران زمین زیر نام امر به معروف و نهی از منکر عده ای از کارشناسان اسلامی شیعه و سنی در تلویزیون ها و اینترنت کوشیدند موضوع را بشکافند و از دید اسلامی آن را بررسی کنند . چکیده ی سخنان این عزیزان چنین بود :

امر به معروف و نهی از منکر شرایطی دارد . کسی که این کار را می کند باید خودش فرد صالحی باشد . در زمینه امر به معروف و نهی از منکر آگاهی کامل داشته باشد و صاحب نظر باشد . شامل کسی می شود که عرف جامعه را زیر پا گذاشته باشد . تذکر آن زبانی است. خشونت در آن منع شده است .

و اما پاسخ :

آقایان و خانم های به اصطلاح میانه رو اسلامی, چرا شما نمی فهمید ؟ ما اصلن کثافتی به نام امر به معروف و نهی از منکر را از بیخ وبن قبول نداریم . ما دوست نداریم کسی در خیابان حتا با زبان خوش ما را به چیزی که خودش خوشش می آید " امر " و از آن چیزی که خودش دوست ندارد " نهی " کند . ما می خواهیم زیر چتر یک قانون مدرن و حقوق بشری زندگی کنیم. امر به معروف و نهی از منکر یک حکم  آنارشیسم اسلامی است و اشکال در اصل  وجود آن است و معنایی جز فضولی در کار دیگران و حقنه کردن باورهای خود به آنان ندارد. کمی بیاندیشید که آن چیزی که از دید شما و دینتان " منکر" است شاید برای بقیه ارزش است و به شما ربطی ندارد. امر به معروف و نهی از منکر اختراع اسلام است و البته وقتی چنین حکم بی سر و تهی از سوی دینی  ثواب است عده ای هم با این قانون اسید می پاشند , کتک می زنند و تیغ می کشند که از ابتدا تا کنون نیز به جز وحشیگری چیز دیگری نبوده است.

2 comments:

  1. راستی‌ وقتی‌ یک نفر نوبت را در صف رعایت نمی‌‌کند در آمریکا چه رفتاری با او می‌‌کنند؟ بگذارید برایتان بگویم. باقی‌ افراد در صف با ترشرویی هر چه تمام تر به او تذکر می‌‌دهند تا یادش نرود از این به بعد هیچ جا نوبت را زیر پا نگذارد.
    یک نمونه دیگر مثال بزنم؛ وقتی‌ در ورزشگاه یک نفر فحش نثار بازیکنان می‌‌کند در آمریکا چه رفتاری با او می‌‌کنند؟ باز هم اجازه دهید خودم جواب دهم. بغل دستی‌‌های او به او متذکر می‌‌شوند که کار او توهین آمیز است.
    در آمریکا کمتر کسی‌ داد می‌‌زند، بوق ماشین را به صدا در می‌‌آورد، یا بلند بلند فحش می‌‌دهد. وقتی‌ دادی می‌‌شنوید، می‌‌بینید که یک نفر دارد تذکر می‌‌دهد و یا بوق ماشینی به صدا در می‌‌آید، می‌‌دانید که اتفاق مهمی افتاده است.

    ای کاش این جور نهی از منکر‌ها در کشور ما هم باب شود.

    ReplyDelete
    Replies
    1. در تمام مثالهای شما از امریکا فرد حقوق دیگران را رعایت نکرده یا مزاحم دیگران شده است و در پایان نیز اگر کسی اصرار به آن کرد مردم پلیس را خبر می کنند و افراد مجری اجرای قانون نیستند . آیا اگر در امریکا کسی مویش بیرون باشد یا به کلیسا نرود یا موهای خود را به شکل عجیبی کوتاه کرده باشد دیگران در کار او فضولی می کنند ؟

      Delete