Tuesday, March 3, 2015

بنی صدر : اسلام شرایط متلاشی کردن آثار باستانی و تندیس ها را معین کرده است





ابوالحسن بنی صدر : شنیدیم که نیروهای داعش آثار باستانی موزه موصل را با پتک و دریل های برقی و مواد منفجره متلاشی کرده است . از آنجا که اسلام کامل ترین دین است برای متلاشی کردن تندیس ها و آثار باستانی شرایطی گذاشته که به قرار زیر است:

۱- نخست اینکه در صدر اسلام حضرت علی از شانه ی پیامبر اسلام  بالا رفت و بت ها را شکست بنابراین نیروهای داعش که از دار بست برای بالا رفتن استفاده کرده اند کاری خلاف سنت پیامبر اسلام انجام داده اند و بهتر بود معاون چچنی ابوبکر بغدادی ( ابوعمر الشیشانی) از شانه ی او بالا می رفت  و تندیس ها را متلاشی می کرد.

۲-  در صدر اسلام برای ویران  کردن آثار باستانی مانند قصرهای یمن بدستور پیامبر اکرم تنها از پتک استفاده می کردند اما نیروهای داعش از دریل برقی و مواد منفجره نیز که ساخته ی امپریالیسم غرب است استفاده کردند که این خود بدعت در اسلام است.

۳- پتکی که با آن آثار باستانی را متلاشی می کنند نباید غصبی باشد و اگر آن را به عاریه گرفته باشند باید صاحب آن راضی باشد.

۴- تندیس هایی که مربوط به شاهدخت ها و ملکه های اشکانی بود تنها متلاشی کردن سر تندیس های بی حجاب کفایت می کرد و لازم نبود کل آن را متلاشی کنند و نیروهای داعش باید از جلیقه های ضد اشعه ی موی زنان هنگام شکستن آنها استفاده می کردند.

۵-  نیروهای  داعش تعدادی از عتیقه ها را نیز به دلال ها فروخته اند مانند همان دستبردی که شهید محمد منتظری ( محمد رینگو ) به آثار باستانی موزه ایران باستان و کاخ گلستان زد و آنها را به لیبی برد و فروخت.  این کار نیز به مثابه کسب معاش از مظاهر طاغوت است و جایز نیست.
 
۶- نیروهای داعش که این اصول را رعایت نکرده اند طبق رساله علما و آیات عظام باید به ازای هر تندیس متلاشی شده یک برده آزاد کنند یا ۶۰ شتر قربانی کنند.

همچنین هم اندیش ما عبدالعلی بازرگان فرمودند:  تمام جنایات و ویرانی هایی که  اسلامگرایان در این ۱۴۰۰ سال در فلات ایران انجام داده اند هنوز به اندازه ی زشتی داستان رد درخواست تحصیل پسر آن کفشگری که پیش انوشیروان ساسانی رفت نیست.



3 comments:

  1. ما را به وجد آوردید تا بر امامان پیامبر وخدایا جهان سخت برینم

    ReplyDelete
  2. ما را به وجد آوردید تا بر امامان پیامبر وخدایا جهان سخت برینم

    ReplyDelete
  3. ابولی کون بلبلی بنی سطل : اسلام ناب مش ممدی (ص) شرایط متلاشی کردن تمامی آثارِ باستانی و تمامی جنبه های جهان مدرن و پیشرفته و تکنولوژیک و آزاد و سکولار و لائیک را معین کرده !

    ReplyDelete